Main Forum PvE PvP Guides AddOns Lore Gallery

עכשיו 17 דצמבר 2017, 16:02

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות


החיפוש הניב 4 תוצאות

מחבר הודעה

 עבור לפורום   עבור לדיון

פורסם: 01 אוקטובר 2012, 03:56 

שלום כולם וברוכים הבאים למדריך החדש לשאדו פריסט שמותאם לWarlords of Draenor.
המון שינויים לקלאס כמו שרובכם שמתם לב, בעיקר מההרחבה הקודמת.
בעבר שאדו פריסטים היו קלאס מצויין בכל מה שקשור למולטידוטינג על שתי מטרות ומעלה אבל הנזק של מטרה אחת תמיד היה נמוך יותר מקלאסים אחרים.
הטאלנטים שלנו, למרות שהיו נפלאים לאורך ההרחבה MOP ולמרות שהיו רגעים בהם בחירה הייתה באמת דבר רלוונטי, בסופו של דבר נחו על כמה בחירות קטנות לאורך הדרך ובליזארד לא כל כך היו מרוצים מהעניין.
אז בליזארד החליטו לשנות את הקלאס שלנו ולתת לו מייקאובר מאוד משמעותי.
ההבדל העיקרי בין היום למה שהיה הוא שהטאלנטים של רמה 100 שלנו משנים את הצורת משחק שלנו לחלוטין.
אנחנו מדברים על 3 ספקים שונים בתוך שאדו שלכל אחד יש יתרונות וחסרונות ובעצם יש לנו עכשיו בחירה בתור פריסטים באיזה סטאטים נרצה להתמקד ואיזה סגנון משחק מתאים לנו יותר.

http://imageshack.us/a/img716/9505/priestc.jpg

בואו נתחיל לדבר על המאסטרי שלנו. בעבר המאסטרי שלנו נתן לנו סיכוי להכפיל את הנזק של הדוטים שלנו, כלומר, ככל שיש יותר מאסטרי יש יותר סיכוי שהדוטים שלנו יתנו שני טיקים במקום אחד.
זו נחלת העבר וכרגע עברנו למאסטרי שמגדיל באופן ישיר את הנזק שלנו על מטרה אחת. הקסמים mind blast , mind spike וגם
mind flay עושים יותר נזק ככל שיש לנו יותר מאסטרי. בנוסף כדי שמאסטרי יהיה טוב גם לקרבות עם הרבה מובים שלא נוח לעשות עליהם מולטידוט אז גם mind sear מקבל בונוס לנזק דרך מאסטרי.

בנוסף לזה שינו את הדרך בה דוטים עובדים לחלוטין וכדאי לשים על זה דגש ולהבין את זה כמה שיותר מהר.
דבר ראשון, אין יותר Breakpoints להייסט ודבר שני, אין יותר Snapshotting.
הסיבה לזה שאין יותר Breakpoints היא כי בלי Reforging, להגיע למדרגות הייסט יהיה סיוט ובליזארד זיהו את הבעיה בזמן. הסיבה לזה שאין יותר Snapshotting היא כי היכולת לעשות Snapshot כמו שצריך היא מה שהבדילה פריסטים מעולים מפריסטים גרועים. זה דרש הרבה יותר מדי סקיל ובליזארד החליטו לשנות את הskill gap. אין טעם להתווכח עם זה, אלא רק לזרום עם זה.
מה שקורה עכשיו זה שיש partial ticks שזה לא מעניין אותנו באמת, אנחנו לא מכוונים יותר למדרגות הייסט ולכן אני לא אסביר את העניין הזה בפירוט, אם יהיה עניין להסברים בתגובות אני אפתח את הנושא הזה.
דבר נוסף ששינו בדוטים זה שנתנו לכל הקלאסים את האופציה לחדש דוטים בצורה יותר נוחה.
בעבר, אם הייתם מחדשים דוט בכל זמן שהוא לא בטיק האחרון, זה היה איבוד DPS אלא אם יכלתם לעשות סוג של Snapshot. היום, אפשר לחדש כל DOT כשהוא מתחת ל30% וזה לא יהיה איבוד נזק בכלל.
כלומר, אם SWP מחזיק 18 שניות, אני יכול לחדש אותו כשנשארו לו פחות מ5.5 שניות (עיגלתי את המספר, בפועל זה 5.4 שניות) מבלי לאבד נזק. זה משמעותי כי זה נותן לנו אופציה לסיים קאסטים ולתכנן יותר טוב את הנזק שלנו לאורך קרבות ארוכים.

הכירו לנו סטאט חדש, Multistrike , הסטאט הזה נותן לנו סיכוי שכל התקפה שלנו תשגר עוד התקפה זהה שתעשה 33% נזק מהערך של ההתקפה המקורית. זה יכול לקרות עד פעמיים על אותה התקפה.
הכירו גם versatility אבל זה יותר סטאט של PVP ואני לא אדבר עליו פה. אני רק אגיד שהוא לא סטאט שמזיק בשום צורה, פשוט הוא גם לא נמצא גבוה בשום ספק שלנו אז אין טעם לדבר עליו לעומק. שוב, אם תהיה התעניינות נפתח אותו לדיון בתגובות.

אוקיי, אז בואו נדבר על הטאלנטים שלנו.

Tier 1 - defensive Cooldown

Desperate Prayer יחזיר לנו 22% מהחיים שלנו. cooldown של 2 דקות, צריך להפעיל אותו. מצויין בקרבות שאנחנו יודעים שמגיע נזק שאחריו אנחנו צריכים לרפא את עצמנו מהר.
Angelic Bulwark כשהתקפה מורידה אותנו מתחת ל30% מהחיים שלנו, נקבל מגן שווה ערך ל15% מהחיים שלנו למשך 20 שניות. זה קורה אוטומטי, לא דורש מאיתנו GCD ולא דורש מחשבה. קורה אחת ל90 שניות. מצויין לקרבות בהם יש נזק קבוע ואנחנו נדרשים לשים לב להמון דברים ככה שלהוריד מהראש את השימוש בDP יעזור לנו משמעותית.

Spectral Guise אופציה להכנס לסוג של Stealth להשאיר שיבוט מאחורנו שיחזיק 3 מכות, אחרי זה, הוא יעלם ויחשוף אותנו. הStealth ימשך 6 שניות או עד שהשיבוט שלנו יעלם כי הוא קיבל 3 מכות מכל דבר.
זה בלי ספק הטאלנט האהוב עליי מכמה סיבות.
1. הקולדאון שלו נמוך משמעותית מהשניים האחרים.
2. למרות שהוא לא מחזיר לנו חיים, הוא יוריד מאיתנו מטרה במידה ובוס או מפלצת החליטה להתמקד עלינו. למשל אם בוס מכוון עלינו יכולת ונשתמש בזה, הוא יפסיק להשתמש ביכולת לחלוטין. אותו דבר אם רודפת אחרינו איזה קרן או איזה משהו אחר.
3. במידה ואתם אוכלים wipe מאיזה בוס או חבורה של מובים, אפשר להשתמש בטאלנט הזה כדי להעלם ולהשאר בחיים.

Tier 2 - speed movemnt

Body and Soul כל פעם שנשתמש ב Power Word: Shield או ב Leap of Faith מהירות התנועה שלנו תגדל ב 60% למשך 4 שניות. מצויין לסיטואציות בהן אנחנו רוצים לזוז מהר לזמן קצר עם מינימום GCD.
Phantasm כל פעם שנשתמש ב Fade אז נאבד כל דיבאף שהאט אותנו ואי אפשר יהיה להאט את מהירות התזוזה שלנו ל5 שניות הבאות. נחמד מאוד לPVP, פחות פרקטי בPVE.

Angelic Feather יזמן נוצה לאיזור שלנו, מטרה ידידותית שתיגע בנוצה הזו תקבל בונוס של 60 אחוז למהירות שלה למשך 6 שניות. אפשר לזמן עד 3 נוצות במקביל ולוקח לכל נוצה 10 שניות להתחדש. זה מה שאני משתמש בו בצורה קבועה, המהירות תנועה המצטברת מגיעה ל60% למשך כ36 שניות. החסרון המשמעותי של הטאלנט הזה הוא העובדה שהוא דורש יחסית הרבה GCD בשביל להשתמש בו לאורך הרבה זמן. אבל מצד שני, מהירות תנועה כזו זה לא משהו שיש לכל קלאס.

Tier 3 DPS

Surge of Darkness יש ל Vampiric touch וגם ל Devouring plague סיכוי של 10% לתת לנו Mind spike בלי צורך לעשות Cast, שעושה 50% יותר נזק. אנחנו יכולים לצבור 3 סטאקים של הבאף הזה (עד 3 כאלו רצופים). טאלנט מעולה בקרבות שיש בהן כמה מטרות ודורשים הרבה תנועה. מומלץ לצבור סטאקים לפני השלב של התנועה, ככה אפשר להמשיך לעשות נזק גם בתנועה למשך מעט זמן. כל ה mind spikes שנשתמש בהם דרך הבאפ הזה לא ינקו את הדוטים שלנו מהמטרה.
mindbender מחליף את ה Shadowfiend שלנו, מחזק אותו ונותן לנו להשתמש בו פעם בדקה במקום פעם בשלוש דקות. מעולה בקרבות תנועה כבדים מאוד ואם יש שלבים בהם צריך Burst גדול לעיתים תכופות. עובד מצויין גם בקטע של נגעת נסעת, מזמנים אותו אחת לדקה והוא עושה נזק בלי שממש נצטרך לשלוט בו יותר מדי.

Insanity המועדף עליי כרגע רוב הזמן, מחליף את ה Mind flay שלנו בInsanity, עושה כפול נזק מ Mind flay . ההבדל המשמעותי בין מה שהוא עכשיו למה שהוא היה בMOP הוא שכל פעם שאנחנו מבזבזים Orbs אנחנו מקבלים על עצמנו את הבאף הזה שמחזיק עלינו כתלות בהייסט שלנו, ככל שיש לנו יותר הייסט, ככה הוא יחזיק פחות זמן! זה אומר שאם אנחנו צריכים להשתמש למשל ב Psychic Horror אנחנו עדיין נקבל Insanity ולא נאבד המון נזק. יכול להיות יעיל גם בPVP.

Tier 4 - CC

השינויים בטיר הזה מגוחכים והפכו אותו לטיר חצי מיותר לטעמי... אני לא רואה טעם לדבר עליו יותר מדי יותר אז אני רק אזכיר את הקסמים שבו.

Void Tendrils מחזיק עד 5 מטרות במקום. נשבר כשעושים לזה נזק. היה פעם טאלנט נפלא, היום הוא דיי פח.
Psychic Scream מכניס עד 5 מטרות לfear. היה פעם Baseline בשביל פריסטים, היום זה טאלנט עם CD של 45 שניות במקום מה שהיה פעם 30... בעבר זה היה CD ארוך, בליזארד החליטו שצריך יותר CD כי פריסטים זה לא קלאס שצריך CC מסתבר, אנחנו לא רוצים שהם יהיו שימושיים בתכנים בהם אשכרה צריך לעשות CC. (כן, זה מרגיז אותי)
Dominate Mind שולט ביצור שאתם בוחרים. נחמד לסיטואציות בהן יש איזה MOB עם יכולת ממש חזקה שאתם יכולים לקחת. דיי חסר תועלת ברוב הסיטואציות כי זה מחייב אתכם לעמוד במקום ולעשות channeling מה שאומר שאם נופל עליכם איזה אש או כל דבר כזה, אתם חייבים לבטל את הקסם הזה ולזוז. בנוסף לזה אתם לא יכולים לעשות שום דבר אחר בזמן הCC הזה ככה שזה עובד CC כפול. גם עליכם וגם על המוב. טאלנט פח כבר מMOP.

Tier 5 DPS Bonus

power infusion נותן לנו בונוס של 25% להייסט למשך 20 שניות. מצויין לסיטואציות שאנחנו צריכים ברסט מהיר בזמנים קבועים. היום הוא לא טאלנט נפלא כמו בעבר, אבל הוא עדיין לא נורא ואיום.
Shadowy Insight ל SW:P ול Mind spike יש סיכוי לרסט את הקולדאון של Mind blast ולהפוך אותו לInstant. טאלנט נחמד מאוד בסיטואציות מסויימות, פחות שימושי כרגע בPVE אבל מעולה לPVP. אם רוצים להשתמש בו בPVE מומלץ לפחות כמה מטרות (2 ומעלה) אחרת הוא לא שווה את זה.

Twist of Fate כשעושים נזק למטרה מתחת ל35% אנחנו מקבלים בונוס של 15% לנזק.
נכון להיום זה הטאלנט שאנחנו צריכים לקחת לPVE כמעט בכל סיטואציה. אם יש הרבה מובים זה נכון ש Shadowy Insight יהיה נחמד, אבל הרבה מובים מתים מהר בדרך כלל וזה אומר שאפשר להחזיק את הבאף של TOF יותר זמן. זה בונוס ענק לנזק ואני ממליץ.

tier 6 AoE bonus -

הטיר הזה עבר שינוי גם כן, בעבר הוא היה מדהים בגלל שהקסמים האלו היו מרפאים ועושים נזק במקביל, כך שלמשל אם יש לכם 3 פריסטים בקבוצה והם כולם משתמשים בHalo בזמן, אתם יכולים הייתם להרים את כל הרייד כמעט ל100%. היום הקסמים האלו עושים רק נזק כשאתם בספק של שאדו. ולכן הם איבדו קצת מהערך המוסף שלהם לדעתי. עוד פגיעה בקלאס שלנו.

Cascade משגר שפריץ צללים על מטרה. השפריץ יתחלק ל2 כשהוא יפגע בה וה2 שפריצונים ילכו למטרות רחוקות יותר, וגם הן יתחלקו וכן הלאה. מתחלק 4 פעמים. קסם מעולה בסיטואציות בהן יש הרבה מובים שנמצאים במקומות מרוחקים אחד מהשני. קסם על הפנים אם זה לא המצב.
Divine Star שולח כדור צללים קדימה שעושה נזק בהלוך ואז בחזור. הוא מגיע עד 24 יארד . מצויין לסיטואציות בהן אנחנו חייבים להיות בסטאק על הבוס או בקרבות עם הרבה תנועה.
Halo גל של צללים שיוצא מאיתנו ומגיע עד 30 יארד. עושה נזק שמתגבר ככל שהמטרה רחוקה יותר כשהמקסימום מגיע מ25 יארד עד 30.
זה קסם מדהים שעושה המון נזק, אבל הCD שלו ארוך, הטווח שלו ארוך מאוד והוא עלול למשוך המון מפלצות מיותרות אם לא משתמשים בו נכון. חובה להשתמש באדאון Halo pro איתו או בrange check שיש בWeak auras כדי לנצל אותו כמו שצריך.

Tier 7 - Game Changers

- הטיר הזה בעצם מחליט על סגנון המשחק שלכם בתור שאדו פריסט, כל טאלנט פה ישפיע על הבחירות של הגליפים שלכם, האינצ'נטים, האבנים והציוד שלכם. לכל טאלנט יש סגנון משחק שונה וצריך לבחור בקפידה. בנוסף כדאי לדעת איזה מהם רלוונטיים כרגע ואיזה לא.

Clarity of Power הטאלנט הזה עושה שMind spike, Shadow word: Death וגם Mind Sear יעשו 40% יותר נזק למטרות שאין עליהן SWP או VT. בנוסף הוא מוריד את הCD של Mind blast ב3 שניות.
הטאלנט הזה הופך את הסגנון משחק שלנו להיות דומה לזה של Arcane Mage הרבה יותר מאשר Affliction warlock. הספק הזה מאוד חזק בקרבות בהם יש לנו רק מטרה אחת והדבר היחיד שדרוש לדעת בו זה איך לעשות Dot Weaving נכון. מומלץ מאוד לפריסטים מתחילים שלא שולטים עדיין טוב בMultidot tracking.
הטאלנטים שאנחנו נבחר עם בנייה של COP הם:
Insanity ו Twist of Fate ב90% מהזמן. לעיתים רחוקות מאוד יהיה שווה להחליף לPower Infusion.

Void Entropy מוסיף לנו דוט חדש שעולה 3 אורבים, הוא יעשה נזק למשך דקה כל 3 שניות. כל פעם שנשתמש בDevouring plague על מטרה שיש עליה Void Entropy זה ירענן את הדוט המקורי ל60 שניות.
על הנייר הטאלנט הזה מדהים, עוד דוט, מחזיק הרבה זמן, לא דורש יותר מדי, הרבה נזק. בפועל, הוא לא שווה כרגע יותר מדי והסבירות הגבוהה היא שהוא יקבל באף משמעותי בפאץ' הבא בדיוק כמו שInsanity קיבל בזמנו.

Auspicious Spirits כל פעם שאחד מהShadowy Appirations שלנו יגע במטרה, אנחנו נקבל shadow orb.
נכון להיום זה הטאלנט החזק ביותר של פריסטים ברמת ציוד גבוהה. זה ספק שבנוי על קריט מאוד גבוה ומתגמל במיוחד בקרבות בהם יש הרבה מטרות.
הוא הכי מזכיר את הסגנון משחק הישן של פריסטים לפני WOD, אבל צריך איתו crit בשביל שיהיה אפקטיבי. אחרת הוא פשוט לא יעיל כל כך.

Stat weights.
אני אתמקד מרגע זה רק בבניות של AS או COP כי הם קובעים את מה שאנחנו צריכים בעצם.
COP:
Intellect> Haste >Multistrike >Crit >Mastery >Versatility.
שימו לב!
באתרים כמו Noxxic יהיה כתוב שMastery נמצא גבוה מעל. זה לא נכון. הסימולציות לא משקרות. Haste הוא הפקטור הכי רציני שלנו כי הוא מחליט בדיוק כמה Mind spikes אנחנו מצליחים לדחוף בין Mind blast אחד לשני ועם Haste גבוה אנחנו יכולים להכניס יותר טיקים של insanity.
בנוסף ככל שהרמת ציוד שלכם תעלה, ככה הערך של מאסטרי ירד. מאוד חשוב לא ליפול למלכודת הזו ולעשות Stack למאסטרי.
אנחנו נרצה לשים איפה שאנחנו יכולים Haste.
גם באינצ'נטים שלנו, גם באוכל שאנחנו לוקחים לריידים.
וכמובן בכל חור של אבנים שיהיה לנו בציוד אנחנו נדחוף Greater Haste Taladite
הדבר היחיד שאנחנו לא ניקח כרגע בהייסט זה האינצ'נט לנשק שבמקרה הזה אנחנו נעדיף
Mark of the Thunderlord

AS:
Intellect> Crit >Haste >Multistrike >Versatility > Mastery.
לא מפתיע במיוחד, כבר אמרנו שקריט ישחק פה משקל רציני.
אנחנו ניקח אינצ'נטים של קריט, אוכל של קריט, נשים על כל הציוד שלנו אבנים מהסוג הזה: greater critical strike taladite
בקשר לאינצ'נט על הנשק אנחנו כמובן ניקח את Mark of the Thunderlord


רוטציות:
שני הספקים עובדים על פי רשימה של עדיפויות

COP:
מטרה אחת מעל 20%
אם יש לנו 4 אורבים אנחנו נשתמש ב MB ונתחיל סדרה של Dot Weaving עד שנגיע ל0 Orbs.
אם יש לנו פחות מ3 אורבים:אנחנו נשתמש ב MB כל פעם שהוא יוצא מCD וב MiS כל עוד MB נמצא בCD.
אם יש לנו 3 אורבים: נשתמש ב MB , אז נשתמש ב MiS פעם אחת בלבד, ונתחיל Dot Weaving, אבל לפני שנשתמש ב DP אנחנו נכניס עוד MB אחד כדי להגיע ל5 אורבים.

מטרה אחת מתחת ל20%:
לדחוף SW:D מתי שרק אפשר ולהמשיך ברוטציה ממקודם.

אם יש בין 2-3 מטרות:
שמים SWP ו VT על שתי המטרות, משאירים את המטרה הראשית נקייה ומשתמשים ברוטציה של מטרה 1 שרשומה למעלה.

אם יש 4 מטרות ומעלה:
להשתמש ב MB על CD, כל פעם שמגיעים ל3 אורבים להשתמש ב DP , ולהשתמש ב Mind sear .

חשוב!!! :
מה זה Dot Weaving או Shadow Weaving
זה בעצם לשים על המטרה SWP , VT , DP ולהשתמש ב Insanity y. להשתמש ב MB בכל CD אפשרי.
אם אנחנו שמים על מטרה SWP + VT כשיש לנו 4 orbs ומשתמשים אז ב MB ואז שמים DP ועושים Insanity , הבאף של Insanity יגמר בדיוק כש Mind blast יצא מCD, אנחנו משתמשים בו שוב, שמים שוב DP על המטרה, ושוב יש לנו 2 Insanity . ברגע שנסיים עם זה, SWP וגם VT נופלים מהמטרה ו Mind spike יעשה למטרה יותר נזק שוב.
dot weaving זה משהו שצריך להתאמן עליו עד שהוא הופך למן משהו שעושים מתוך שינה. זה יגדיל את הנזק שלכם משמעותית אם תוכלו לעשות את זה כמו שצריך. ההבדלים היום בין פריסטים טובים למעולים זה בDot weaving בספק הזה....

AS:
על מטרה אחת:
שמרו SWP ו VT על המטרה כל הזמן.
אם יש לכם 3 אורבים תשתמשו ב DP .
אם אתם יכולים להשתמש ב SW:D תשתמשו בו.
אם אתם יכולים להשתמש ב Mind Blast תשתמשו בו.
אם אין לכם MB מוכן, יש דוטים על המטרה, היא מעל 20% או SW:D בקולדאון, תשתמשו ב Mind flay .
הרעיון בספק הזה הוא לבזבז כמה שיותר אורבים וכל הזמן להיות מתחת ל3 כי אתם פחות שולטים בקצב שהם מגיעים.
לצורך העניין, עם מספיק קריט, אפשר להגיע למצב ש DP נמצא על המטרה רוב הקרב.

בין 2-3 מטרות
תשמרו VT רק על מטרה אחת היא המטרה הראשית שלכם. על השאר זרקו פשוט SWP .
על המטרה הראשית להשתמש ברוטציה של מטרה אחת.


4 מטרות ומעלה:
זרקו SWP על עד 4 מטרות.
כל פעם שיש לכם 3 אורבים לזרוק DP .
אם אין לכם אורבים, לעשות Mind sear .


בשני הספקים:

Shadowfiend כשיש לכם Proc של Intellect.
Halo on cooldown.

 עבור לפורום   עבור לדיון

 נושא ההודעה: סיכומו של יום.
פורסם: 07 מרץ 2014, 11:25 

אז כמו שרבים מכם שמו לב, כבר תקופה ארוכה שאני לא פעיל כמו שהייתי בעבר.
אני נכון להיום הקפאתי את המנוי שלי. נשארו לי כמה חודשים ששילמתי עליהם אז אני כנראה אמשיך להתחבר מדי פעם כדי לעשות כל מיני שטויות, אם זה לסיים צ'אלנג' מודז על עוד כמה דמויות, או לנסות להשיג את אוניקיסיה בתור המאונט האחרון שאני אאסוף.. אבל בגדול, אני חושב שהגיע הזמן שלי להגיד זהו, סיימתי.

להגיע להחלטה הזו לא היה קל, המשחק הזה היה חלק אינטגרלי מהחיים שלי יום יום בתשע וחצי שנים האחרונות.
הוא עבר איתי מערכות יחסים, צבא, אוניברסיטה, עבודות, טיול בחו"ל וגם שגרת יום.
ובכל זאת ההחלטה הגיעה.
חשוב לי להדגיש בפניכם שזה לא כי ההרחבה לא הייתה מוצלחת, וזה לא כי המשחק נהיה קל מדי או כי הוא קשה מדי או כל דבר כזה.
זו גם לא החלטה שהגעתי אליה מהר. כבר חודשים שאני לא מרגיש שאני רוצה להתחבר למשחק בכלל אבל מחויבות כלפיי הגילדה שלי וזה שאני לא אוהב לעזוב דברים באמצע הביאו אותי למצב שאני מתחבר ומקלל את הרגע שאני מחובר.

אני רוצה לסכם את החוויה הכללית הגורפת שלי מהמשחק ולהעלות קצת נקודות שיזכרו אצלי כנקודות שיא במשחק. אתם מוזמנים לצרף לשרשור הזה רגעים שהיו עבורכם נקודות מפתח... טובות או רעות תחליטו אתם.
זה הולך להיות פוסט ארוך, אבל תתנחמו שזה כנראה "קיר הטקסט" האחרון שאני אכתוב בפורום.

אז קודם כל איך הגעתי למשחק הזה...
הכל התחיל לפני קצת מעל עשר שנים כשהייתי עמוק בתוך משחק בשם אולטימה אונליין. זה היה משחק PVP מאתגר מאוד עם קהילה של שחקנים איכותיים מבחינת היכולות משחק, אבל כמו כל קהילה גדולה היו בה המון תפוחים רקובים.
למרות התפוחים הרקובים הכרתי שם כמה אנשים נפלאים שאיתם אני בקשר עד היום. שניים מהם שהיו האנשים הקרובים ביותר אליי במשחק הפסיקו לשחק אולטימה כשהבטא של WOW יצאה והם עברו לשחק שם.
הם נתנו לי לשחק מדי פעם בחשבונות הבטא כדי לחוות את המשחק ולהחליט אם אני רוצה להצטרף והאמת שלא התלהבתי ממנו בהתחלה.
בשלב מסויים אחי הקטן התחיל לשחק בבטא ובעקבות זה יצא לי לשחק יותר במשחק ונהנתי ממנו מאוד.
כשהוא יצא קנינו אותו יחד והתחלנו לשחק יחד אני ואחי.
אני אז הייתי בצבא והעסק היה שהוא משחק בימים שאני לא נמצא, ואני משחק בימים שאני נמצא בבית (היה לי שירות צבאי מאוד מיוחד).
עליית הרמות הייתה סיפור ארוך בשביל שנינו. התחלנו לשחק בשרת Sylvanas בצד של ההורד כיוון שמספר יחסית גדול של אנשים מאולטימה אונליין שיחקו שם בהורד ורצינו לשחק איתם.
עלינו רמות והדמות הראשונה שלי, שאמאן הגיעה לרמה 59 תוך מספר שבועות. כיוון שהייתי נוב מזעזע במשחק הזה, החלטתי שאני שם לעצמי מטרה להשיג אינצ'נט מסויים שהיה צריך בשבילו מוניטין עם הtimbermaw clan בfelwood. הייתי שם ימים כדי לאסוף מוניטין, וזה לקח ימים של חרישה כדי להגיע לרמה 60. כשהגעתי לרמה זה היה כל כך מתסכל כי עדיין הייתי מאוד רחוק מהמוניטין הדרוש, ועזבתי את המשחק לתקופה של כמה שבועות.
חזרתי לשחק כשאותו בחור מאולטימה שכנע אותי להכנס איתו חזק בעולם הPVP.
שיחקתי המון איתם. עלינו דרגות ונהננו מאוד.
בשלב מסויים פתחתי גם וורלוק והבנתי שהקלאס שאני יותר מתחבר אליו זה קאסטר ולא Melee. למדתי קצת יותר לשחק עם הוורלוק אבל גם אז עשיתי רק פיויפי ומעט מאוד אינסטנסים וריידים של רמה 60. באותו זמן הרייד הכי רציני שעשיתי היה סקולומנס, UBRS וStrath UD.
כששנה אחרי שהמשחק יצא, החבר מאולטימה עבר משהו בחיים והפסיק לשחק, ונשארתי קצת לבד בשרת ומצאתי את עצמי מאוד משועמם.
אז החבר הכי טוב שלי החליט שהוא מצטרף לWOW ובנוסף לזה הבחור השני מאולטימה הזמין אותי לבוא לשחק איתו והסכמתי לפתוח דמות חדשה לחלוטין בשרת חדש לחלוטין ולשחק אליינס לשם שינוי.
וכך נולדה הפריסטית שלי Merojinaya.
עברתי לשחק בשרת Agramar ושם נכנסתי קצת יותר חזק לעולם הPVE.
הכרתי שם שני אנשים מאוד נחמדים בשרת. kuru וAnara, שני בלגים נחמדים מאוד שאיתם שיחקתי שעות כל יום. עשינו יחד ריידים ובסופו של דבר קיבלו אותי לגילדה יחסית מתקדמת שעשתה אז את AQ40 יותר נכון, הייתה בשלבים של עשייה. לקראת סוף ההרחבה הצטרפתי לפורום בתפוז של וורלד אוף וורקראפט והתחלתי לכתוב שם בצורה קבועה.
לא עבר הרבה זמן ויצאה ההרחבה.

TBC הביאה חידושים למשחק, הגילדה שהייתי בה התפרקה כי לא היו מספיק מקומות לכל ה40 אנשים להכנס לקראזן וגרול כמו שצריך ונכנסתי לגילדה מאוד סוציאלית...
באותה תקופה לא ממש עניין אותי יותר מדי ריידים או כל דבר כזה. הייתי מגיע אם היה לי זמן, לא הייתי מוכן להתחייב ליום בשבוע. מה גם שהשירות לא אפשר לי להיות בבית בימים קבועים.
בערך בזמן שSSC יצא אני טסתי לחול ופה הייתה ההפסקה הכי גדולה מהמשחק. חודשיים שלמים לא נגעתי בו בכלל.
אבל אז גרתי עם איזה מישהי (שהכרתי באולטימה אונליין) והיא והבן שלה שיחקו WOW בשרתים האמריקאים. אז הייתי משחק על החשבונות שלהם.
למדתי איך לעשות כסף במשחק.. למדתי לעלות רמות מהר יותר והתחלתי להתעסק יותר בסולו וללמוד להיות שחקן טוב יותר.
כשחזרתי לארץ עבדתי המון ולא היה לי זמן לריידים או כל דבר כזה, אבל הקמתי את הגילדה הראשונה שלי. זו הייתה גילדה סוציאלית לחלוטין של צחוקים ושטויות שעשינו בפורום תפוז.
לגילדה קוראים I am your father והיא עדיין קיימת בגדול בAggramar... הrogue שלי קונדסית (גנומית מרושעת עם שיער ורוד) היא זו שמנהלת אותו.
בTBC התחלתי בתחביב האלטים שלי.
עד סוף ההרחבה היו לי 4 דמויות ברמה שבעים שידעתי לשחק בכולן סבבה לחלוטין.
בסוף ההרחבה עברתי לדירה שבה אני גר כיום.
וגם התחלתי את הלימודים באוניברסיטה.
כיוון שידעתי שהלימודים הולכים להיות קשים ואגרסיבים, הגבלתי את עצמי לשעתיים בשבוע של משחק.
ואז יצא WOTLK.

עם שעתיים בשבוע, לא התקדמתי מהר במשחק אבל גם לא מיהרתי לשום מקום.
הגעתי לרמה 76 עם הפריסט ולא יכולתי להמשיך ממש כי הלימודים תבעו ממני זמן שלא יכולתי לתת.
המשכתי להיות פעיל בפורום תפוז ואז נכנסה בחורה חדשה למשחק ובהמשך לחיי, וזו הייתה פאנטי שלימים תהיה המנהלת החדשה של פורום תפוז.
התחלנו לדבר במסרים בפורומים ולא לקח הרבה זמן עד שהיא שכנעה אותי שנתחיל לשחק יחד.
היא שיחקה רק בהורד ואני הרי שיחקתי אלייינס אבל אמרתי לה שאין לי בעיה פשוט להתחיל מחדש במקום אחר אבל יקח לי זמן לעלות רמות כיוון שאני בלימודים.
הסכמנו להתחיל יחד בLightnings blade.
העליית רמות לא הייתה נוראית כמו שחשבתי, וגם כשכבר הבנתי איך ללמוד נכון באוניבריסטה, הצלחתי לפנות יותר זמן בשביל המשחק.
הגעתי לרמה שמונים עם דמות של לוחם בשם Redbool ועליו שיחקתי במשך שנה וחצי.
במהלך השנה וחצי הזו הייתי טנק ונכנסתי לגילדה שהייתה עושה ריידים בצורה קאז'ואלית לחלוטין, אחת לשבוע ביום רנדומלי פחות או יותר.
אני ופאנטי שאז כבר היינו בני זוג, הכרנו עוד זוג של חברים, טטרו וטוטרה, והצטרפנו אליהם לריצת PUG בנקסראמאס 2.0.
היה לנו מאוד כיף איתם, הם נהנו איתנו והם הזמינו אותנו לגילדה שלהם.
לימים טטרו ואני הפכנו להיות החברים הכי טובים במשחק. עד היום אנחנו בקשר טלפוני מדי פעם והם גם שלחו לי לא פעם דברים לארץ.
שיחקנו בצורה קאז'ואלית בריידים אבל היינו משחקים המון יחד כל יום. עושים דברים הזויים שלא באמת עניינו אף אחד חוץ מאיתנו ובשלב מסויים הבנו כולנו שאנחנו מחפשים סביבת ריידים קצת יותר טובה.
עברנו ארבעתנו לגילדה שהייתה כבר עושה ריידים בימים מסודרים וניקינו איתם את אולדואר עם אצ'יבמנטים והכל.
כאן התחלתי להכנס הרבה יותר חזק לכל תחום הPVE.
לקראת אמצע TOC, מינו אותי לאופיסר בגילדה הזו שהיה אחראי גם על טנקים, גם על לוחמים וגם על מייג'ים.
בICC היה פיצוץ יחסית גדול בגילדה שבה היינו ובעקבות הפיצוץ הזה פתחתי את הגילדה שלי האסיילום.
לצידי היה טטרו שהיה שותף לכל דבר כמעט בגילדה ובכוחות משותפים ניהלנו אותה.
פאנטי עשתה לי הפתעה ליום הולדת והעבירה עבורי את הפריסט מהאליינס אל ההורד ואל השרת בו היינו וכך קרה שחזרתי לשחק על Merojinaya ואני משחק בה כדמות ראשית מאז.
איפשהו באמצע ICC הגיע בחור לפורום תפוז בשם נוני.
הוא סיפר על אתר ישראלי של WOW ושהוא מחפש אנשים שיכנסו ויכניסו אליו תוכן.
נכנסתי ראיתי את האתר וראיתי שהם העלו כמה מדריכים לICC.
שלחתי להם הודעה שיש להם כמה טעויות והצעתי להם איך לתקן את הטעויות האלו (באותה תקופה באסיילום, היינו עושים ריידים בהירואיק, אם אני לא טועה עבדנו על הליץ' קינג עצמו כבר).
נוני ואני התכתבנו ארוכות במסרים ובסופו של דבר הוא ביקש ממני לכתוב את המדריכים לבוסים בצורה מסוכמת ואיכותית וכך עשיתי.
הרעיון היה להקריא את המדריכים בזמן שאני מצלם את הגילדה מורידה בוסים, אבל למען האמת המחשב שלי לא יכל לסחוב אז שום תוכנת הקלטה אז זה לא יצא לפועל.
וכך הגעתי לגמדיה והתחלתי לכתוב פה יותר ויותר מדריכים.
התגובות היו מאוד נעימות לקריאה, רוב האנשים למדו מהמדריכים והודו, היו חלק שנתנו עצות לשיפור וגם זה נלקח בחשבון וסך הכל הייתי מאוד מרוצה מהעניין.

בהשקה של קטקליזם הכירזו על תחרויות שהמנצחים יקבלו ערכת אספנים במתנה.
אחת התחרויות הייתה תחרות תכנים באתר. כיוון שמאוד רציתי את הפרס נתתי גז רציני כדי להכניס כמה שיותר תוכן לאתר ואכן זכיתי בפרס על זה שהכניס הכי הרבה מדריכים ותכנים מהסוג הזה לאתר וההשקה הייתה פנטסטית עבורי. מאוד שמחתי לקחת בה חלק.
אחד הדברים הכי הזויים בכל ההשקה הזו היה שכמה ימים אחרי ההשקה, עצר אותי בחור ברחוב וזיהה אותי כKingeh
הוא אמר שהוא רצה לבוא לדבר איתי בהשקה עצמה אבל כל הזמן היו מסביבי אנשים והוא לא רצה להפריע לי.
זה היה הדבר הכי מצחיק ששמעתי כי בחיים לא חשבתי שמישהו מפריע לי כשהוא בא לדבר איתי אבל זה במקום מסויים נתן לי הרגשה נפלאה.

בCata פאנטי הפסיקה לשחק לחלוטין. היא עוד התנדנדה בזמן ICC אבל בCATA היא פשוט נעלמה מהמשחק.
הגילדה שלי עברה משבר של שחקנים ונאלצנו לרדת מ25 ל10 הירואיק. המעבר הזה היה מצויין עבורנו.
הקבוצה שלנו הייתה אינטימית ונהננו מכל רייד ורייד.
היו לנו ריידים שהיינו צוחקים מההתחלה עד הסוף.
במקביל לזה קמה גילדה חדשה דרך הגמדיה בMaelstrom בשם גפילטעפיש.
בעל הבית של הגילדה, אנימור, שהיה ועודנו מנהל פה באתר, היה מדבר איתי לעיתים תכופות עוד מימי WOTLK המון על ניהול גילדה והיו ביננו יחסים מצויינים.
הצטרפתי לגפילטעפיש עם הדרואיד שלי שהעברתי במיוחד ועליתי איתה לרמה 85.
בנוסף פתחתי שם כמה דמויות ועליתי רמות שם.
שיחקתי בעיקר על Merojinaya אבל בזמנים שלא היו לנו ריידים הייתי משחק גם על דמויות אחרות עם הקהילה הישראלית.
לאט לאט התגבשה בגפילטעפיש קבוצת ריידים יחסית קבועה ולא היה כל כך צריך אותי אז הפסקתי להתחבר לגפילטע ועבדתי יותר על דמויות בצד של ההורד.
בימים של Firelands היה צריך טנק בגפילטעפיש והדרואידית שלי התאימה למשימה אז שיחקתי כטנק כשהייתי יכול להגיע.
היה לנו משבר עמוק מאוד בגילדה האסיילום שכתבתי עליו פה כבר בעבר וזה הוביל לפירוק הגילדה ומצאתי את עצמי מחפש גילדה שבה אוכל לשחק ברמה גבוהה עם אנשים ברמה גבוהה אבל רק שלוש פעמים בשבוע. עדיין הייתי בלימודים עדיין עבדתי ולמען האמת אהבתי להכנס לריידים עם גפילטעפיש פעמיים בשבוע בצורה רגועה.
אחרי מסע חיפושים נחתתי בStormreaver בגילדה the magnificent שם אני נמצא עד היום.

cataclysm היתה בדרך לסיום והאכזבה מההרחבה הרקיעה שחקים אבל היו גם כמה שינויים במשחק שהיו לטובה ובסופו של דבר הגענו לMOP.
בשלב מסויים בCata הפכתי להיות מנהל של הפורום ובשלב מאוחר יותר גם הפכתי לבעלים יחד עם אושרי.
שינינו את הויזואל של האתר, עבדנו עליו המון ולקראת היציאה של MOP הקהילה הישראלית פרחה.

את MOP פתחתי בטיל. עליתי עם הפריסט כמה שיותר מהר כי זה היה חובה בגילדה ששיחקתי בה. הצטיידתי חיש מהר וישר הלכתי להעלות את הדמות של הדרואיד והקוסם שלי בmaelstrom בגפילטעפיש.
המשכתי להעלות דמויות ומצאתי את עצמי עם 5 דמויות ברמה תשעים בזמן ממש מהיר.
ההרחבה הזו הייתה לדעתי מפתיעה באיכות שלה.
אחרי האכזבה של Cata היה לי חשש כבד שבליזארד לא יצליחו לשקם את עצמם אבל התכנים שיצאו מבחינת ריידים ותוספות למשחק היו מצויינות לדעתי.
אבל אנשים בגילדה שלי התחילו לפרוש לאט לאט ולגייס מחליפים איכותיים לוקח זמן ומצאנו שאיכות הריידים שלנו שוקעת בוס אחרי בוס.
בסופו של דבר גם הגילד מאסטר של The magnificent החליט שהוא פורש בגלל לימודי תואר שני והוא העביר לי את התפקיד של הרייד לידר.
כאן בנקודה הזו, דברים התחילו להיות פחות מהנים עבורי.
התוכן האחרון של המשחק הוא רחוק מלהיות תוכן רע במהותו. אני חושב שהרייד מוצלח, שהבוסים מעניינים. אני חושב שtimeless isle זו תוספת נפלאה למשחק ונהנתי מאוד ממה שיש לאי להציע.
אבל בחיים לא נתקלתי בתחלופת שחקנים כמו שהייתה אצלי בגילדה.
בתוך חודשיים החלפנו קרוב ל85% מהשחקנים בגלל שהם הפסיקו לשחק.
זה השפיע המון על איכות הריידים שלנו ויצר תסכול רב אצל כולם.
בסופו של דבר, עקב הדימום הרב של השחקנים לא יכולנו להמשיך במתכונת של 25 וירדנו ל10.
חשבנו שלפחות נסיים את התוכן בהירואיק בכבוד ונראה איך אנחנו משתקמים מפה, אבל למען האמת זה הרגיש כאילו כל רייד אנשים באים בכח.
לקח לנו הרבה יותר מדי זמן להוריד את גארוש בהירואיק ממה שאמור היה לקחת לאנשים ברמת המשחק שלנו וזה יצר אצל כולם הרגשה שברגע שהבוס מת, אף אחד לא צעק משמחה שהצלחנו להרוג אותו אלא הייתה זעקה של "אוך סוף סוף..."

המצב הזה מבחינתי זה לא מצב שבו אני רוצה לשחק.
אני לא רוצה להתחבר למשחק ולהתבאס שאני צריך לעשות ריידים.
ולכן החלטתי שברגע שאני מסיים את התוכן אני לא חוזר לריידים עד שאני ארגיש שזה מה שאני רוצה לעשות.
כבר קיבלתי כמה הצעות מכמה גילדות שנמצאות היום במצב הרבה יותר טוב ממה שthe magnificent נמצאת, לעבור אליהן ולשחק אצלם כבר עכשיו ולהמשיך בהרחבה הבאה.
אני יודע שיש לי תמיד מקום בגפילטעפיש אם אני ארצה לעשות ריידים.
אני יודע שהיום, עם הידע שיש לי במשחק, אני יכול למצוא את עצמי כמעט בכל קבוצה שאני ארצה ואוכל להתחייב אליה.
אבל אני כבר לא כל כך רוצה.

אז זו הודעת הפרידה שלי.
הודעת הסיכום. הגעתי לאן שרציתי במשחק.
היו לי רגעים מדהימים במשחק של צחוק עם אנשים מכל העולם, צעקות ועצבים עם אנשים מכל העולם, הכרתי המון אנשים מהקהילה הישראלית ואני מרגיש איפשהו שעזרתי מאוד להקים אותה ולקחת בה חלק יום יום במשך המון זמן.
שיחקתי קאזו'אל, שיחקתי HC. שיחקתי PVP שיחקתי PVE.
יש לי היום 14 דמויות ברמה 90, הרווחתי בסך הכל במשחק מעל 2 וחצי מליון זהב שכמובן הספקתי לבזבז לא מעט ממנו. יצרתי מדריכים, יצרתי קשרי חברות שאני בטוח שישארו איתי עוד הרבה.
ובסך הכל אני יודע שזה המשחק הטוב ביותר ששיחקתי בו אי פעם.

אז למה לא להמשיך בהרחבה הבאה אתם שואלים?
המון אנשים שואלים אותי את זה, כולם מתרגשים נורא לקראת WOD. איפשהו אנשים חושבים שזה יהיה מאוד דומה לTBC ויחזיר לWOW את התהילה שהייתה בעבר.
והאמת, ההרחבה נראית מצויין לדעתי, הסיפור מעניין אותי יותר ולמען האמת, אם בליזארד לקחו תוכן של פנדריה, והמציאו אותו מכלום ונתנו פה אחלה סיפור כללי, אחלה תכנים, בוסים מצויינים, צ'אלנג' מודז מצויינים , מערכת מגניבה של Rare mobs ופרסים שלא תורמים כלום וגורמים לאנשים לרצות אותם אז אני בטוח שעם כל זה הם ירימו הרחבה מצויינת.
אני גם לא פוסל את זה שאולי אני אשחק בהרחבה הבאה בצורה קאז'ואלית. סביר שאני אכנס מדי פעם, אשחק מדי פעם אם אני ארגיש שאני רוצה. אבל נכון להיום אני לא מרגיש ככה.
ההרחבה נראית מגניבה אבל לא מספיק מעניינת בשביל שאני לא אוכל לחכות לה. אם היו אומרים לי שהיא יוצאת עוד שנתיים זה לא היה מפריע לי בכלל.
בינתיים יש לי משחקים אחרים. יש סטארקראפט שאני מוצא בו הרבה יותר עניין ויש את דיאבלו שנותן לי מקום להכנס להרוג מפלצות ולקבל שלל.

אני רוצה להודות להרבה מאוד אנשים שהפכו את המשחק הזה למהנה מאוד עבורי.
לאושרי שנתן לי את הבמה הזו באתר והיה לי כמשענת בכל דבר טכני שהייתי צריך.
לדותן שהעביר איתי המון זמן במשחק וגם הוא ואושרי טרחו להופיע ולתת יד כשהייתי בנקודה מאוד שפלה בחיים.
לגפילטעפיש ככלל שהיו בית בשבילי גם אם אני לא נמצא שם יום יום ועושה ריידים יום יום.
וזה כולל את כולם. כן, גם אותך עידן.
לעומר שאני והוא מכירים עוד מהימים של פורום תפוז בTBC והקשר רק התעמק לאורך השנים והיום הוא בין החברים הטובים שלי אונליין.
לפאנטי שאם היא לא הייתה רוצה להתחיל ביחד דמות בWOTLK לא הייתי חוזר למשחק כנראה, בטוח לא באותה צורה כמו שחזרתי.
לכל מי שקרא מדריכים שלי ונתן פידבק כלשהו. אתם לא יודעים כמה זה נחמד לשמוע פידבקים על דברים שאתם כותבים. היה שלב שכתבתי המון וזה הרגיש כאילו אף אחד לא קורא וזה היה מתסכל מאוד.
לחברים שלי מחול שהפכו את המשחק הזה לחווייה הרבה יותר עמוקה מסתם עוד משחק.
לשני האחים שלי שאני משחק איתם עוד מדי פעם ונהנה לעשות איתם שטויות במשחק.

זה הכל חברים.
זה יצא ארוך ועוד קיצרתי.
אבל כמו שאמרתי קודם, זה כנראה הקיר טקסט האחרון שאני אכתוב פה בפורום (אני בטוח אכתוב קירות טקסט אחרים במקומות אחרים על דברים אחרים)
אז בפעם האחרונה,
מקווה שנהנתם מהכתיבה,
אני הייתי קינגה. ונתראה בחיים אחרים.

 עבור לפורום   עבור לדיון

פורסם: 22 ינואר 2015, 01:23 

האמת שראינו את הפוסט הזה רובינו הסכמנו איתו, אנחנו מודעים לזה שהתנהגנו כמו אליטיסטים ואני באופן אישי הייתי דושבאג לא קטן, אבל הפוסט הזה מאוד מאוד חד צדדי.

תביני את נקודת המבט של השחקנים שכן עושים את האקסטרה של להשיג את הציוד שמעבר לרייד, שיושבים ולומדים טקטיקות לבוסים, את אלו שכן מחפשים איזשהו פרוגרס (ודווקא את יותר בכיוון של השחקנים האלו, לכן יותר מפתיע אותי שזה בא ממך) ואז מגיעים לרייד וצריכים לשבת 20 דקות כי צריך להסביר לאנשים מה לעשות. מבחינתינו לעשות נורמל (פלקס) זה לא הפרוגרס שציפינו לו מקבוצת ריידים של הגילדה, ואנחנו כן מחפשים את המעבר.
ואז אנחנו מגיעים, נתקעים שבוע אחרי שבוע על אותו בוס, אותן טעויות, אותם אנשים...
זו גילדת קאז'ואל לחלוטין וזה מקובל על כולנו שלא כולם יהיו שחקנים שמוציאים רנק לארוחת בוקר, אבל אני חושב שהמינימום זה לבוא מוכן לרייד. במיוחד ובמיוחד שחקנים שלא טורחים להגיע לטימספיק להכיר את האנשים ולשחק ביחד, אלא בעיקר מגיעים לריידים ואומרים לעצמם "איזה כיף לי באתי למקפצת לוט!".
זה לא קשור לאליטיזם או שום דבר כזה, זה נטו תסכול.

בסופו של דבר אלו מאיתנו שלא רוצים לבוא לריידים מסיבות כאלו ואחרות לא מחוייבים לשום דבר, לכן הפסקנו לבוא כדי למנוע את הגישה השלילית שאנחנו מקבלים בעצמינו ומשרים ברייד. חבל שבעקבות זה נאמרו דברים שלא היו במקום, אולי גם קצת נופחו מפרופורציה...בסדר, סה"כ אפשר לעשות את הריידים גם בלעדינו.
שיהיה בהצלחה.

 עבור לפורום   עבור לדיון

 נושא ההודעה: Re: Mythic Thogar DEAD
פורסם: 23 מאי 2015, 01:06 

Redro כתב:
מי היה מאמין שיום יבוא ו 7K יעשה 7/10 MYTHIC, אחח הם גדלים כל כך מהר

FUCK YOU

WinterQT כתב:
עבודה טובה! גם אנחנו בדיוק הורדנו אותו אתמול. איזו הרגשה טובה :P


אחרי כל כך הרבה וויפים זה הרגשה מצויינת
וראיתי את הKILL שלכם
עבודה מעולה
עמוד 1 מתוך 1 [ החיפוש הניב 4 תוצאות ]


כל הזמנים הם UTC + 2 שעות


עבור ל: